Jos laitteessa ei havaita takuunalaista tai lainkaan vikaa, tai laitetta ei huolleta mahdollisen kustannusarvion mukaisesti, veloitamme hinnaston mukaisen vianmääritysmaksumme tehdystä työstämme, sekä mahdolliset postikulut.
Applen laitteissa takalasia ei voida vaihtaa erikseen kuin malleihin iPhone 14 ja iPhone 14 Plus sekä kaikkiin iPhone 15 sarjan malleihin.
Muutoin huoltotoimenpide on Applen mallista riippuen joko kokolaitevaihto, tai rungon vaihto joka sisältää takalasin, akun ja piirikortin.
Muut merkit: Jos hinnastossamme on takalasin vaihdon hinta, voi sen vaihtaa erikseen kyseiseen malliin.
Applen laitevaihto on verrattavissa korjaustoimenpiteeseen, joten tämä ei ole sama asia kuin jälleenmyyntilaitteen ostaminen.
Laitevaihto on korjaustoimenpide joka suoritetaan, jos laitteen korjaaminen ei erillisillä varaosilla ole mahdollista.
Takuu säilyy alkuperäisen laitteen ostokuitin mukaisesti tai huollon takuu 3kk.
Laitevaihto on aina alkuperäistä laitetta vastaava uusi laite, eikä mallien välillä voi vaihdella.
Myyntipakkausta tai lisätarvikkeita ei laitevaihdossa tule mukana.
Varaosia voidaan myydä ulos erikseen rajoitetusti esimerkiksi sim-kelkkoja ja Airpods komponentteja, eli esimerkiksi kuuloke kadonneen tilalle.
Applen iOS tai Mac laitteiden varaosia, Oneplus, Nokia ja Samsung-varaosia tai muun muassa työkaluja ei voida myydä ulos.
Yhteydenotot lomakkeemme kautta: https://www.mcare.fi/contact
Myymälöissä on vaihtelevasti saatavilla suojakuoria, panssarilaseja ja muita lisätarvikkeita.
Mahdolliset tiedustelut suoraan kyseiseen toimipisteeseen.
https://www.mcare.fi/locations
Huoltokeskukseen toimitettujen laitteiden yhteydessä on mahdollisuus panssarilasiin asennettuna huollon yhteydessä.
Maksutapoina ovat:
Korttimaksu noutaessa tai verkkomaksulinkki.
Verkkomaksulinkinkautta löytyy useampi maksutapa, kuten mm. Walley, jonka kautta asiakas voi hakea luottoa ja näin saada huollon laskulle tai osamaksut halutessaan.
Suoraan mcare ei myönnä osamaksuja lainkaan, eikä laskutusta yksityisille asiakkaille.
Laskutusyrityksille (poislukien T.mi) , tarkistamme luottokelpoisuuden laskutusluvan myöntämisen yhteydessä.
Huollon kestoon vaikuttaa huoltojonon sen hetkinen pituus, kuljetukset sekä mahdollisten varaosien saapuminen.
Toimipisteissä onnistuu useimmat Apple laitteiden huollot paikan päällä. Huoltoaikaa voi tiedustella / varata olemalla suoraan yhteydessä kyseiseen toimipisteeseen https://www.mcare.fi/locations
Apple laitteet, joita ei voida huoltaa paikan päällä, sekä muiden laitemerkkien laitteet huolletaan huoltokeskuksessamme, jonne laitteet toimitetaan toimipisteistä, jälleenmyyjän kautta tai postitse Tilaa huolto- lomakkeen https://www.mcare.fi/order kautta valitsemalla Easy lähetys tai Easy +Paketti.
Huom. Apple Watchien ja Airpods Maxien diagnosointi tapahtuu yleensä aina Applen omassa huoltokeskuksessa, jossa huoltoaika noin viikon.
Voit seurata huollon tilannetta tilausvahvistuksessamme olevan QR-koodin kautta.
Yleisimpien huoltojen hinnat näet hinnastoistamme:
Apple: https://www.mcare.fi/brands/apple
Samsung: https://www.mcare.fi/brands/samsung
Oneplus: https://www.mcare.fi/brands/oneplus
Oppo: https://www.mcare.fi/brands/oppo
Nokia HMD Global: https://www.mcare.fi/brands/nokia-hmd-global
Hinnat sisältävät työveloituksen sekä alv24%.
Mikäli hintaa ei löydy, voit jättää meille yhteydenottopyynnön lomakkeen kautta.
Olethan yhteydessä omaan vakuutusyhtiöösi ohjeiden saamiseksi ja vahinkoilmoituksen tekemiseksi.
Hinnastostamme näet yleisimpien huoltotoimenpiteiden hintoja. Tarvittaessa voit toimittaa laitteen huoltoon virallista kirjallista kustannusarviota varten, josta veloitamme hinnaston mukaisen maksun.
Mikäli laitteen takuu on voimassa, laite on takuunalaisessa kunnossa, sekä vika on takuunalainen, menee laitteen huolto takuuseen. Fyysiset ja kosteusvauriot eivät ole takuunalaisia huoltoja.
Takuunalaisuus tarkistetaan huollossa, kun teknikko tutkii laitteen.
Saatavilla on rajoitetusti Android ja iOS lainalaitteita toimipisteissämme asioimalla.
Lainalaitteita ei ole mahdollista toimittaa postitse.
(Mac-lainalaite vain mcare Kampissa ja mcare Oulussa)
Lainalaitteiden hinnat huollon ajaksi näet hinnastostamme.
mcare.fi-> Huollot ja hinnat
Voit varata lainalaitteen etukäteen laittamalla sähköpostia toimipistekohtaisesti. https://www.mcare.fi/locations
Huoltoon toimitus onnistuu:
Tilaa huolto- lomakkeen täyttämällä sivuillamme, ja valita joko postituksen tai laitteen viemisen valitsemaasi toimipisteeseen. https://www.mcare.fi/order
tai
-jälleenmyyjän kautta
-käymällä paikan päällä suoraan toimipisteessämme https://www.mcare.fi/locations
Laitteita ei tule postittaa huoltokeskukseen tai toimipisteisiin ennenkuin huoltotilaus on luotu, jotta tiedämme mistä tapauksesta on kyse.
Asiakaspalvelu 0600 418 712 (1,93 EUR/alkava min, Ma - Pe 09:00 - 18:00)
Yhteydenottolomakkeemme:
Jos asiasi koskee tiettyä toimipistettämme, otathan yhteyttä suoraan toimipaikan sähköpostiosoitteeseen. Toimipaikkakohtaiset yhteystiedot löydät osoitteesta https://www.mcare.fi/locations
Laitevalmistajien tuki:
Apple:
Tuki: 0800 963 72
Applen tuki sivut: https://support.apple.com/fi-fi
Samsung:
Tuki: 030 622 75 15
https://www.samsung.com/fi/support/contact/#contactinfo
Oneplus:
https://service.oneplus.com/fi
Nokia:
https://www.nokia.com/contact-us/
Vianmääritys tarkoittaa laitteen vian määritystä huollossa. Vianmääritys toimitetaan kirjallisena viestinä sähköpostiin hinnaston mukaisesti, johon pyydämme aina asiakkaan hyväksynnän ennen huoltotoimenpiteiden aloitusta.
Vianmääritys on maksuton, mikäli laite korjataan kustannusarvion mukaisesti mcarella tai laitteen korjaaminen menee takuuseen.
Virallinen kirjallinen kustannusarvio dokumentti teknikon tekemänä esimerkiksi vakuutusyhtiölle hinnaston mukaisesti.
Huoltoprosessin aikana laite saatetaan joutua tyhjentämään esimerkiksi lopputestausta varten. Varmuuskopiointi kannattaa aina tehdä ennen huoltoa, vaikka kyseessä olisi huolto, jonka aikana laite ei oletuksena tyhjene.
Varmuuskopiointi ja palautus laitteeseen huollossa on myös yleensä mahdollista hinnaston mukaisesti.
mcareOy ei ole vastuussa laitteen sisältämien tietojen säilymisestä tai varmuuskopioinnista.
Laitteelle ei voida avata huoltotapausta Applen järjestelmään ennenkuin laite on poistettu Find my- toiminnosta Apple ID -tililtä.
Find my -toiminnon poistamalla voidaan varmistua, että laitteen huoltoon toimittanut taho on laitteen käyttäjä / omistaja. Applen tarkoitus on tämän ominaisuuden poiston avulla rajoittaa laitteiden väärinkäyttöä.
Muistathan siis tarkistaa, että laite on poistettu Find my- toiminnosta ennen huoltoa, jotta huolto voidaan suorittaa ilman viivästyksiä.
Huollon jälkeen laitteen Find my -toiminto kannattaa laittaa takaisin päälle.
Ohjeet: https://www.mcare.fi/fmi
Huomioithan,että mcare Oy ei ole vastuussa laitteen sisältämien tietojen säilymisestä tai varmuuskopioinnista, ja huollon yhteydessä saatamme joutua poistamaan mahdollisesti laitteessa olevat lisätarvikkeet kuten panssarilasit.
Olemme seuraavien laitemerkkien valtuutettu huolto. Huollamme niin takuunalaiset, kuin takuunulkopuoliset viat.
Käytämme aina huolloissamme vain laitevalmistajien alkuperäisosia. Takuu säilyy huollon jälkeen.
Apple
Samsung (puhelimet, tabletit, kellot, kuulokkeet ja PC:t)
Muut Samsung laitteet: https://www.samsung.com/fi/support/service-center/
Oneplus
Nokia HMD Global
OPPO