Huoltosopimus yrityksille – miksi se kannattaa?

Yritykset hankkivat Apple-laitteita yhä enemmän ja ne ovat tärkeä työkalu päivittäisessä liiketoiminnassa. Kyse on kuitenkin elektroniikkalaitteista, jolloin niissä saattaa esiintyä ajoittain teknisiä vikoja. Huoltotapaukset ovat aina keskeytys työn teolle, joka on menetys liiketoiminnalle rahallisesti. Lisäksi valmistajan takuun jälkeen yritykset eivät saa juuri minkäänlaista suojaa laitteellensa, sillä kuluttajansuoja ei kata yritystoimintaan hankittuja laitteita. Huoltokustannukset on siis maksettava itse ja ne voivat olla usein melko mittaviakin.

Apple ja monet yritykset, kuten mcare Oy, tarjoavat yritysten laitteille turvaa takuun jälkeenkin huoltosopimuksen muodossa. Mikä on huoltosopimus ja miksi se kannattaa?

 

AppleCare Protection Plan

 

Kaikissa Applen laitteissa on 12 kuukauden maailmanlaajuinen takuu, jonka sisällä saat takuunalaiset Applen valtuuttamat huoltopalvelut, olit sitten missä päin maailmaa tahansa. Tuon takuun jälkeen olet itse vastuussa huoltokustannuksista monessa maassa ja yrityksille tuo 12 kuukauden takuu on ehdoton, ellei kyseessä ole jokin Applen havaitsema tyyppivika, jolloin korjaus menisi siinä tapauksessa Applen piikkiin. Apple tarjoaa laitteilleen omaa huoltosopimusta eli AppleCare Protection Plan -nimistä takuulaajennusta, joka laajentaa tietokoneiden takuun aina kolmeen vuoteen saakka. Tämä on mm. yrityksille merkittävä arvonlisä normaalin takuun ulkopuolella.

 

Mitä arvoa AppleCare Protection Plan tuo yrityksille?

Mac-tietokoneille vuoden sijaan kolmen vuoden laajennetun takuu.

Kolmen vuoden Applen kattavan puhelintuen.

Laiteoston yhteydessä hankitut lisätarvikkeet kuuluvat myös takuun piiriin.

Kattavampi SLA+ -huoltosopimus

 

mcaren SLA+ -huoltosopimus (Service Level Agreement) tarjoaa huomattavasti kokonaisvaltaisemman ja yrityksille enemmän lisäarvoa tuovan ratkaisun, kuin Applen oma AppleCare. mcaren huoltosopimus tarjoaa Lisäarvona yrityksellesi joustavuutta sen suhteen, ettei laitetta välttämättä tarvitse itse tuoda huoltoon, vaan se noudetaan yrityksesi toimistolta ja palautetaan sinne huollettuna takaisin. Lisäksi merkittävä etu on pikatyö, jolloin laite otetaan välittömästi työn alle sen saavuttua huoltoon ja tehdään nopeimmassa mahdollisessa ajassa. AppleCaren alla olevat laitteet menevät normaaliin huoltojonoon, jolloin huoltoaika on huomattavasti pitempi.

 

mcare-huoltosopimuksen edut:

Huoltosopimuksen pituus – Voit valita huoltosopimuksen pituuden aina kahdesta vuodesta neljään vuoteen asti.

Hinta – mcaren huoltosopimus on huomattavasti edullisempi kuin AppleCare, vaikka tarjoaa paljon enemmän etuja.

Palvelutasolupaus (SLA) – Kaikki huoltotyöt menevät pikatyönä normaalin huoltojonon ohi työn alle ja valmistuvat kolmen arkivuorokauden sisällä.

Noutopalvelu ja logistiikka – Sinun ei tarvitse kuin laittaa kone noutovalmiiksi ja se noudetaan sekä palautetaan takaisin huollon jälkeen.

Lainalaite – Mikäli huollon kesto viivästyy yli 3 arkipäivän mcaresta johtuvista syistä, saat loppuhuollon ajaksi varalaitteen toimitettuna.

Tukipalvelut – Oma sähköposti- sekä puhelintuki vain huoltosopimusasiakkaille.

Tiedostojen siirto –  Jos laite vaihdetaan huollon aikana, siirretään tiedot vanhasta uuteen, mikäli tiedot vanhalta levyltä ovat siirrettävissä.