Miten iPhone-huolto toimii?

Apple toimittaa varaosia iPhone-laitteille rajallisesti, joten useimmiten edessä on koko laitteen tai näytön vaihto. Vahinkotapauksissa suosittelemme laitteen vaihtoa korvaavaan laitteeseen. Mikäli laitteen runko ei ole vääntynyt, eikä laite ole kastunut, voidaan laite lähettää valmistajalle näytön vaihtoon, tai tehdä se odottaessa Helsingin toimipisteessä jonon salliessa. Varmuuskopio laitteesta kannattaa ottaa tietokoneesi iTunes-ohjelmaan tai iCloud-palvelun kautta jo ennen laitteen toimittamista huoltoon, sillä laite saatetaan joutua tyhjentämään huollon aikana.
Voimme varmuuskopioida laitteen tiedot, mutta emme voi varmuuskopioida AppStoresta ja iTunes Storesta ladattua dataa. Katso varmuuskopioinnin hinnat täältä.

Helsingin toimipisteessä iPhonen näytön vaihto kestää yleensä noin tunnin (iPhone 6S, iPhone 7, iPhone 8 ja iPhone X). Vanhempien mallien näytön vaihto kestää yleensä noin 3 – 4 arkipäivää. Muissa toimipisteissä näytön vaihto kestää 3 – 4 arkipäivää mallista riippumatta.

Mikäli iPhone on kastunut tai tuhoutunut, korjaus vaatii usein laitteen vaihdon. Vaihdossa kestää yleensä 1 – 3 arkipäivää. Vaihtolaiteet ja varaosat tilaamme suoraan Applelta.

Tietokonehuollon keskimääräinen kesto on 1 – 3 arkipäivää viasta riippuen. Voit tiedustella arviota huollon kestosta numerosta 020 677 1770.

Muiden Apple-laitteiden huollot kestävät normaalisti 1 – 3 arkipäivää. Huoltoajat saattavat vaihdella riippuen varaosakuljetuksista ja Applesta.